Kako ova prostirka hrabri decu u psihomotornom razvoju?
Omogućava deci da imaju dovoljno senzorne redundantnosti da bi poboljšala propriocepciju.
Propriocepcija je potrebna, da bi se deca dobro psihomotorno razvijala. Prostirka omogućava bezbedno kretanje. Tako pomaže detetu u psihomotornom razvoju.
Ovaj proizvod je odobrio fizioterapeut.
Glavne faze razvoja dinamičke ravnoteže
Deca mlađa od 4 godine moraju da nauče kako da kontrolišu svoje telo i kreću se u bilo kom pravcu polako se teturajući na dve noge.
Sa 4 godine dete može da hoda, stavlja jednu nogu ispred druge na stazi koja je široka bar 30,5 cm.
U uzrastu od 6 godina, deca mogu da hodaju postavljajući pete pa prste na gredi koja je širine njihovih stopala.
Psihomotorni razvoj:
Dečji psihomotorni razvoj zavisi od kombinacije genetike, motoričkih veština i mentalnih sposobnosti.
Proizvod može da utiče na psihomotorni razvoj deteta, ukoliko podržava njihove motoričke veštine.
Postoji nekoliko aspekata motoričkih veština: telesna mapa, dinamička koordinacija, ravnoteža, koordinacija očiju i ruku, fine motoričke veštine i vremenska i prostorna struktura.
Šema tela
Mapa tela se odnosi na detetovu percepciju svog tela, što im omogućava da savladaju svoje pokrete i razviju samosvest. Razvija se na osnovu senzacija i radnji ("telo koje oseća, kreće") pre nego što im bude predstavljena i opisana ("telesna predstava", crtež osobe). Što se dete više kreće, to više uči da precizira svoju mapu tela i bolje se kreće.
KOORDINACIJA RUKE I OKA
Koordinacija oko-ruka uključuje radnje koje su potrebne za ciljanje delom ili celim telom: Mališani razvijaju ovu veštinu mapiranjem staze, a zatim korišćenjem ruku i stopala da naciljaju velike predmete na velikim metama. Zatim se predmeti i mete sve više smanjuju dok se ne dođe do savršene izolacije prsta: sviranje klavira, navlačenje perli na žici, pisanje.
Vremenska i prostorna svest
Svest o vremenu i prostoru obuhvata sve ono što uključuje detetovu percepciju sebe u vremenu (pre/posle, ritmička aktivnost, dan/noć, godišnja doba, itd.) i prostoru (ispred/iza, na/ispod, desno/levo, itd.)